Att se sig omkring i Sverige

Jag har skapat denna bloggen för att ni ska kunna hitta guldkorn i Sverige. Att resa och se sig omkring är ett ypperligt tillfälle till rekreation och återhämtning men även ett sätt att lära sig mer om sitt eget land.

Många föredrar att resa utomlands, vilket kan vara mycket dyrt. Nu kan det ju kosta pengar att resa inom Sverige med, det är bensin om man kör bil och boende om man tänkt var ute på längre turer. Om man nu vill resa och inte har pengarna för stunden så går det ju att ta ett sms lån bara man vet att man har pengar att betala tillbaka det sen. Jag har många gånger använt mig av det när jag är kanske veckan före lön eller så  och har känt ett enormt sug att åka iväg på en tur ut i Sverige.

Sverige har så många fler platser att besöka än de allra ”vanligaste”. Många tar de platser dit ”alla” åker. Åker man till ett visst landskap så är det många som tänker att det och det ska ses, för det är så känt. Därför måste man leta lite mer, efter smultronställen , som många inte känner till.

Jag kommer att både ta upp kända ställen och mindre kända ställen i denna bloggen.

Som mitt förra inlägg som handlade om Gränna, det är ju ett ganska vanligt ställe att åka till. Därför kommer jag i nästa inlägg jag gör, ge er ett mindre känt ställe, men som ni bara måste åka till!

 

010101

Lämna en kommentar